П`ятниця, 19.04.2024, 02:26
Сайт  навчальної дисципліни "Електропривод сільськогосподарських машин" для аграрних вищих навчальних закладів I-II рівнів акредитації зі спеціальності 5.10010102 " Монтаж, обслуговування та  ремонт електротехнічних установок в агропромисловому комплексі" Розробник спеціалист вищої категорії, викладач-методист   Глухівського агротехнічного інституту ім.С.А. Ковпака СНАУ   В.М. Манжара
Приветствую Вас Гість | RSS
Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 62
Форма входу
Соц.мережі
Спортивні новини

Практична робота №4

Тема: Визначення часу нагрівання електродвигуна

Мета: Оволодіти навичками розрахунку і побудови графіка часу нагрівання електродвигуна, закріпити знання отримані під час вивчення теоретичного матеріалу.

Література: [7], с.65...69; [2], с.75...79; [6], с.165...170.

Самостійна робота
Користуючись рекомендованою літературою вивчити методику проведення розрахунку і побудови часу нагрівання електродвигуна, і відповісти на запитання:

1.Від чого залежить допустима температура нагрівання електродвигуна? ____________

__________________________________________________________________________

2.Як впливає температура електродвигуна на строк його служби? __________________

__________________________________________________________________________

3.Що таке стала часу нагрівання електродвигуна і як її можна визначити? ___________

__________________________________________________________________________

Виконання роботи

1. Рівняння нагрівання електродвигуна має такий вигляд:

                           (4.1)

де ε - основа натурального логарифму;

τ – поточне значення температури електродвигуна яке залежить від поточного значення часу, t, ˚С;

τуст – усталене значення перевищення температури електродвигуна над температурою навколишнього середовища, ˚С;

τуст = τдв – τн.с.                                                   (4.2)

де τн.с = 40 оС

τдв – залежить від класу ізоляції закладеного в електродвигун, для електродвигунів серії (4А та АИР) з висотою осі обертання 50-132мм закладена ізоляція класу „В” для якої τуст = 90оС, а з висотою осі обертання 160-355 закладена ізоляція класу "F” для якої τуст = 105оС.

τпоч – початкове перевищення температури електродвигуна над температурою навколишнього середовища, приймаємо τпоч = 0оС

Т – постійна часу нагрівання, визначаємо за формулою:

                                              (4.3)

де m - маса електродвигуна, (див. с.10), кг;

     ηн – коефіцієнт корисної дії електродвигуна, (див. с.7);

     Рн – номінальна потужність електродвигуна (див. с.7), Вт.


Для режиму роботи S1 повинна виконуватись умова tp ³ 4Tн ,

де tpсумарний час роботи електропривода  Приймаємо Т = ___

Суть розрахунку полягає в підстановці в рівняння значень t починаючи з 0 до часу який дорівнює 4Т:

                    (4.3)

Аналогічно розраховуємо інші значення. Отримані значення заносимо в таблицю № 6

2. Для побудови криволінійного графіка, яким являється графік нагрівання електродвигуна, достатньо десяти точок. Крок часу ∆t приймаємо рівним 1:10 від значення 4Т, що становить ∆t= ___ хв.

таблиця №4.1                                             Результати розрахунків

t, хв

0

8

16

24

 

 

 

 

 

 

 

 

τ,оС

0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


За результатами розрахунків будуємо графік τ =
f(t), який зображено рис.4


 

Приймаємо значення масштабів: m τ = _____ ºС/см

m t = _____ хв/cм

Контрольні запитання:

1.Напишіть рівняння нагрівання електродвигуна_________________________________

2.Чим пояснюється різниця між часом нагрівання і охолодження електродвигуна з само вентиляцією? ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

3.На скільки класів у відповідності до стандарту поділено всі ізоляційні матеріали? ________________________________________________________________________

4.На скільки відсотків можна перевантажити електродвигун (з точки зору теплового перевантаження), якщо він працює в охолоджувальному середовищі +30 ˚С? ________

5.На скільки відсотків треба недовантажити електродвигун (з точки зору теплового перевантаження), якщо він працює в охолоджувальному середовищі +50 ˚С? ________

 

Оцінка ____________                 Дата_______________              Викладач _____________

                                                                                                            (підпис)

Пошук
Календарь
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Калькулятор
Новини

Copyright MyCorp © 2024