Практична робота №6
Тема: Розрахунок потужності і вибір електродвигуна
при короткочасному режимі роботи
Мета: Оволодіти навичками розрахунку потужності і вибір електродвигуна при
короткочасному режимі роботи, закріпити знання
отримані під час вивчення теоретичного матеріалу.
Література:[6] с. 172; [2] с.80; [7] с.79…81, 88,
89.
Самостійна робота
Користуючись
рекомендованою літературою вивчити методику проведення розрахунку і вибору електродвигуна при короткочасному режимі роботи, і
відповісти на запитання:
1.
Що називається короткочасним
режимом роботи електродвигуна? ___________
________________________________________________________________________________________________________________________________________
2. Які існують допоміжні номінальні режими роботи
електродвигунів, та як вони позначаються?
_______________________________________________________
При цьому tр
≤ 4∙Тн; ___ ___ ____ , це означає що за час ___ хв, електродвигун не
встигне нагрітися до усталеної температури. Такий режим роботи згідно з ГОСТом
183-74 називається ________________ і позначається _____ .
1. Визначаємо еквівалентний
момент і потужність машини по формулах(6.3, 6,4):
·
номінальний струм - Iн, А _______
·
номінальна частота обертання – nн, хв-1__________
·
коефіцієнт корисної дії – η
_______
·
коефіцієнт потужності - соs φ _______
·
кратність пускового моменту - Кпуск
( Мпуск/Мном ) ___
·
кратність пускового струму – Кі
___
·
кратність максимального моменту
- Кмакс (Ммакс/Мном) ___
·
кратність мінімального моменту
– Кмін (Ммін/Мном) ___
·
момент інерції ротора – Ј, кг·м2
· 10-3 _______
·
маса –m, кг______
·
тривалість роботи _____ хв
____ ___ ____ ____ ___ ____ умови виконуються
1. Перевіряємо вибраний електродвигун за умовами
пуску, повинна виконуватися залежність Мн дв ≥ Мн пуск
(6.10)
Номінальний момент
вибраного електродвигуна становитиме (6.11)
Номінальна кутова
швидкість електродвигуна становитиме (6.12)
Припустимо, що
електродвигун запускається при більшому навантаженні.
Визначаємо значення
моменту опору машини, приведеного до вала електродвигуна при більшому
навантаженні по формулі: (6.13)
Визначаємо номінальний
момент під час пуску двигуна (6.14)
де U2 – напруга
мережі під час пуску двигуна, виражена у відносних одиницях.
Орієнтовно можна
прийняти U=0,8-0,925 (менше значення для
потужних двигунів).
Отже, вибраний двигун
забезпечить пуск машини при максимальному навантаженні.
2.
Перевірку двигуна на перевантажувальну
здатність проводимо за умовою
λм·Мн ≥ Мсзв
(6.15)
де λм
перевантажувальна здатність двигуна, λм=0,9·Кпуск (6.16)
λм = 0,9 · ____ = ____
____ ___ ____
Отже, вибраний двигун
відповідає умовам перевантаження. У випадку не виконання будь якої умови
необхідно вибрати більш потужний електродвигун та повторно провести перевірку
(результати повторного вибору та перевірки записати на вільному місці
відповідного рядка).
Другий
варіант розв’язання:
3. У разі відсутності
електродвигуна необхідного режиму (S2) його можна замінити електродвигуном тривалого режиму
роботи (S1). Номінальна потужність
електродвигуна, який буде працювати в короткочасному режимі, визначається за
формулою:
1. Вибираємо електродвигун за умовою: Рном
≥ Рек
Користуючись довідниковою літературою [10]
вибираємо електродвигун, враховуючи умови навколишнього середовища та кутову
швидкість вала робочої машини, типу _____________________, який має наступні
технічні характеристики: - номінальна потужність Рн, Вт ________
·
номінальний струм - Iн, А _______
·
номінальна частота обертання – nн, хв-1__________
·
коефіцієнт корисної дії – η
_______
·
коефіцієнт потужності - соs φ _______
·
кратність пускового моменту - Кпуск
( Мпуск/Мном ) ___
·
кратність пускового струму – Кі
___
·
кратність максимального моменту
- Кмакс (Ммакс/Мном) ___
·
кратність мінімального моменту
– Кмін (Ммін/Мном) ___
·
момент інерції ротора – Ј, кг·м2
· 10-3 _______
·
маса –m, кг______
___ ___ ___
10. Перевіряємо вибраний
електродвигун за умовами пуску, повинна виконуватися залежність Мн дв ≥ Мн пуск
(6.19)
Номінальний момент
вибраного електродвигуна становитиме:
(6.20)
Номінальна кутова
швидкість електродвигуна становитиме (6.21)
Припустимо,
що електродвигун запускається при більшому навантаженні.
Визначаємо значення моменту
опору машини, приведеного до вала електродвигуна при більшому навантаженні по
формулі: (6.22)
Визначаємо номінальний
момент під час пуску двигуна (6.23)
де U2 – напруга
мережі під час пуску двигуна, виражена у відносних одиницях.
Орієнтовно можна
прийняти U=0,8-0,925 (менше значення для
потужних електродвигунів).
____ ___ ____
Отже, вибраний двигун
забезпечить пуск машини при максимальному навантаженні.
11. Перевірку двигуна на
перевантажувальну здатність проводимо за умовою
λм·Мн ≥ Мсзв
(6.24)
де λм
перевантажувальна здатність двигуна, λм=0,9·Кпуск (6.25)
λм = 0,9 · ____ = ____
____ ___ ____
Отже, вибраний двигун
відповідає умовам перевантаження. У випадку не виконання будь якої умови
необхідно вибрати більш потужний електродвигун та повторно провести перевірку
(результати повторного вибору та перевірки записати на вільному місці
відповідного рядка).
Контрольні запитання:
1.Які
виробничі механізми володіють короткочасним режимом роботи
_________________________________________________________________________
2.На який час(хв) роботи
промисловість виготовляє асинхронні електродвигуни з короткозамкненим ротором?
_________________________________________________
Оцінка ____________ Дата_______________ Викладач _____________
(підпис)
|