Практична робота №5
Тема: Розрахунок потужності і вибір електродвигуна
при тривалому режимі роботи із змінним навантаженням
Мета: Оволодіти навичками розрахунку потужності і вибір електродвигуна при
тривалому режимі роботи із змінним навантаженням, закріпити знання отримані під час вивчення
теоретичного матеріалу.
Література:[6] с. 172; [2] с.79; [7] с.74…79,
85…88.
Самостійна робота
Користуючись
рекомендованою літературою вивчити методику проведення розрахунку і вибору електродвигуна при тривалому режимі роботи із змінним
навантаженням, і
відповісти на запитання:
1.Що називається навантажувальною діаграмою
електродвигуна і як її можна отримати?
_________________________________________________________________
2.Які існують основні номінальні режими роботи
електродвигунів, та як вони позначаються?
_____________________________________________________________
t,
хв
1. Визначаємо режим роботи
електропривода. Для цього визначаємо максимальну потужність по формулі: (5.1)
де Мб –
максимальне значення моменту статичного опору за навантажувальною діаграмою у
відповідності до завдання.
2.
Для електродвигунів такої потужності стала часу
нагрівання становить
Тн = ___ хв [7, с.79].
3.
З графіка навантажувальної діаграми видно, що тривалість
роботи складе
tр = t1+t2+t3
(5.2)
При цьому tр
≥ 4∙Тн; ___ ___ ____ , це означає що за час ___ хв, електродвигун
встигне нагрітися до усталеної температури. Такий режим роботи згідно з ГОСТом
183-74 називається ________________ і позначається _____ .
(5.3) Користуючись довідниковою
літературою [10] вибираємо електродвигун, враховуючи умови навколишнього
середовища та кутову швидкість вала робочої машини, типу _____________________,
який має наступні технічні характеристики: • номінальна
потужність Рн, Вт ________
·
номінальний струм - Iн, А _______
·
номінальна частота обертання – nн, хв-1 __________
·
коефіцієнт корисної дії – η
_______
·
коефіцієнт потужності - соs φ _______
·
кратність пускового моменту - Кпуск
( Мпуск/Мном ) ___
·
кратність пускового струму – Кі
___
·
кратність максимального моменту
- Кмакс (Ммакс/Мном) ___
·
кратність мінімального моменту
– Кмін (Ммін/Мном) ___
·
момент інерції ротора – Ј, кг·м2
· 10-3 _______
·
маса –m, кг______
8. Перевіряємо вибраний
електродвигун за умовами пуску, повинна виконуватися залежність Мн дв ≥ Мн пуск
(5.7)
Номінальний момент
вибраного електродвигуна становитиме:
(5.8)
Номінальна кутова
швидкість електродвигуна становитиме: (5.9)
Припустимо, що електродвигун запускається при
більшому навантаженні.
Визначаємо значення
моменту опору машини, приведеного до вала електродвигуна при більшому
навантаженні по формулі: (5.10)
Визначаємо номінальний
момент під час пуску двигуна (5.11)
де U2 – напруга
мережі під час пуску двигуна, виражена у відносних одиницях.
Орієнтовно можна
прийняти U=0,8-0,925 (менше значення для
потужних електродвигунів).
____ ___ ____
Отже, вибраний двигун
забезпечить пуск машини при максимальному навантаженні.
9. Перевірку двигуна на
перевантажувальну здатність проводимо за умовою
λм·Мн ≥ Мсзв
(5.12)
де λм
перевантажувальна здатність електродвигуна, λм=0,9·Кпуск (5.13)
λм = 0,9 · ____ = ____
____ ___ ____
Отже, вибраний двигун
відповідає умовам перевантаження. У випадку не виконання будь якої умови
необхідно вибрати більш потужний електродвигун та повторно провести перевірку
(результати повторного вибору та перевірки записати на вільному місці
відповідного рядка).
Контрольні запитання:
1.Чим
обмежується допустиме навантаження двигуна?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2.Що
називається тривалим режимом роботи електродвигуна?
__________________________________________________________________________
Оцінка ____________ Дата_______________ Викладач _____________
(підпис)
|